Τι είναι η Λογοθεραπεία;
Είναι η επιστήμη που έχει ως σκοπό την πρόληψη, την αξιολόγηση, την διάγνωση και την αποκατάσταση των διαταραχών που προκύπτουν στην ομιλία, το λόγο, τη φωνή και την επικοινωνία του ατόμου.
Πότε το παιδί χρειάζεται Λογοθεραπευτική παρέμβαση;
Αν το παιδί κατά την γλωσσική του ανάπτυξη παρουσιάζει δυσκολίες σε ένα ή/και σε περισσότερα επίπεδα από τα παρακάτω, τότε καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.
ΟΜΙΛΙΑ:
- Η ομιλία δεν είναι καθαρή και αντιληπτή από εσάς και από το περιβάλλον.
- Παραλείπει σύμφωνα.
- Δεν αρθρώνει σωστά τα
φωνήματα. - Δεν παράγει σωστά
πολυσύλλαβες λέξεις. - Παρουσιάζει δυσρυθμίες στην ροή της ομιλίας του.
ΛΟΓΟΣ:
- Φτωχό λεξιλόγιο.
- Δυσκολία στην δημιουργία προτάσεων.
- Δεν χρησιμοποιεί σωστά τα άρθρα.
- Λανθασμένη χρήση του πληθυντικού αριθμού.
- Δυσκολία στην χρήση αντωνυμιών.
- Δυσκολία στην περιγραφή ή στην αναδιήγηση μιας ιστορίας.
- Δυσκολία στη διατήρηση του θέματος συζήτησης
- Δυσκολία στην κατηγοριοποίηση αντικειμένων.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
- Δεν ακολουθεί απλές εντολές.
- Δεν απαντά κατάλληλα σε ερωτήσεις.
- Δεν ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του ονόματός του.
- Δεν ακολουθεί την πορεία μιας ιστορίας ή μιας συζήτησης.
- Δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να συμμετάσχει σε μια συζήτηση.
- Δεν διαθέτει βλεμματική επαφή.
Αν λοιπόν το παιδί σας παρουσιάζει κάποιες από αυτές τις δυσκολίες καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα λογοθεραπευτή προκειμένου να γίνει μια αξιολόγηση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το παιδί να διαθέτει φυσιολογική ακοή ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκεται. Σημαντική είναι η πρώιμη παρέμβαση η οποία διασφαλίζει ότι δεν θα χαθούν σημαντικές γλωσσικές δεξιότητες και πολύτιμος χρόνος εξέλιξης του παιδιού. Ένα παιδί μπορεί αναλόγως την διαταραχή να ξεκινήσει λογοθεραπευτική παρέμβαση από την ηλικία περίπου των 20 μηνών.
Πως διαμορφώνεται το λογοθεραπευτικό πρόγραμμα του παιδιού;
Οι συνεδρίες είναι εξατομικευμένες και η διάρκειά τους είναι περίπου 45 λεπτά. Οι θεραπευτικοί στόχοι και η συχνότητα των συνεδριών προσαρμόζονται από το θεραπευτή αναλόγως τις ανάγκες και τις δυσκολίες του παιδιού και της οικογένειας. Η διάρκεια του θεραπευτικού προγράμματος εξαρτάται από το είδος και τον βαθμό των δυσκολιών του παιδιού.